8 Şubat 2018 Perşembe

Havale.

Yıllardır,hem de uzun yıllardır havaleden korkarım,nedensiz.
Elim hep yeğenlerimin üzerinde olmuştur.Aman ateşleri mi var? Ay bir şey olur mu? Ablama sinir krizleri geçirtecek kadar sormuşumdur,hafif ateşi var,yok mu?

Derken 'kötüyü çağırma' denen şeyi başardım.
Sarp 13 aylık olana kadar ateşlenmedi,hastalanmadı.
Bir gün yine saatinde uyuttum(21.00)  Her şey yolunda giderken geçe uyandı. Hafif ateş var gibiydi,duş aldırdık,odasında toplarıyla oynadı.Saat gece 1 oldu.Artık uyutayım ben dedim,ışıkları söndürdüm emzirmeye başladım.
Gözleri daldı.Birden kolu kasıldı.Talata seslendim hemen 'Sarp havale geçiriyor,118'i ara çabuk!
İnsanın soğukkanlı olması gereken durumlar dedikleri anlar varmış gerçekten de.118 ne? Ama aklım durdu.Kafam çalışmadı.Sarp'ın dişleri kenetlendi.Netten ne yapmamız gerektiğini okumaya çalışmak? Çok komik değil mi,o an değil.Ambulansı aradı Talat ve tüm yönlendirmeleri yaptık.

* Yan yatırın.
* Kıyafetleri sıkıyorsa gevşetin.
* Müdahale etmeyin,hava almasını sağlayın.
* (biz çenesini de açmaya çalıştık ama dişlerinin arasına bir şey koyduk mu hatırlamıyorum.

Sakinleşti.Ama o an,Allah kimseyi yaşatmasın.Bir anda kolum kanadım kırıldı.
Ambulans geldi,9 Eylüle gittik,müşade altında kaldı.Orada müdahale edilsin istemedik.Hepimiz bitiktik.Öğleden sonra kendi doktorumuza gittik.İlaç verdi,gribal enfeksiyon dedi.
Eve geldik.
Akşam tekrar,yine aynı senaryo.Yazarken bile midem bulanıp,başım dönüyor sanki.Hemen eniştemi aradık,Talatla Kent hastanesine gittik.Öyle bir fatura çıkardılar ki ne yapacağımızı bilemedik.
Oradan Behçet Uza.Damar yolu açıldı,ateşi düşürmeye çalıştılar ilaçla düşüyor,sonra yine çıkıyor.Elimiz kolumuz bağlı ne diyecekler diye bekliyoruz.
Akciğer filmi,kan tahlileri hepsi temiz ama ateş var.
Allah kimseyi o duruma düşürmesin.
Acilde en iyi sensin zaten.
iki gün kalıp çıktık,eeg,mr çekildi her şey temiz.Gribal enfeksiyonmuş.
Kuzum iki günde süzüldü ama çabuk toparlandı neyseki.
Fitnat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder