20 Ekim 2016 Perşembe

Çocuk yetiştirmek...

Oğlumuz hızla büyürken,her annenin-babanın yaşadığı kaygıları yaşamaya başladım.
Çok erken(mi?) biliyorum belki ama ağaç yaşken eğilir diyen atalarımızın vardır bir bildiği..

Öncelikle eskiden yetişmiş bir kalıp vardı,kız çocuklarını yetiştirmek-sahip çıkmak-çok zor diye.Bence günümüzde kız-erkek ayrımı yapmadan çocuk yetiştirmek çok zor.

Ben bir anne olarak,önceden hayal bile edemeyeceğim yeni bir hayata sahip oldum,yatıyoruz Sarp,kalkıyoruz Sarp,telefonda Sarp,yemekte Sarp.
Çok güzel bir duyguymuş,her zaman dediğim gibi Allah isteyen herkese nasip etsin.

* İlk olarak,inanılmaz bir sahiplenme duygusu gelişti bende.Her şeyini ben yapmayalım,her şeyine ben yetişmeliyim,işe başlayana kadar da böyle devam edebiliyordu ama şimdi malum uzun süreler yarı kalıyorum ama yine de temel ihtiyaçlarını kendim karşılamaya devam ediyorum.
* Etrafımdaki insanlara hiç olmadığım kadar gıcık olabiliyorum evet kelimenin tam anlamıyla gıcık.Uykusu var,karnı aç,gazı var,bence aç,su ver,yemeğin tadına baktır,oturt,kaldır..Yahu bu çocuğun bir annesi bir babası var bırakın her şeye onlar karar versin.
* 'Annem' diyen herkese istisnasız böğürmek istiyorum,çocuğumun bir annesi var oda benim,bu tarz bir sevme sistemi olamaz diye,ablam dediği zaman işim kolay ona nasıl olsa söyleyebiliyorum ,dur bakalım bu çocuğun annesi benim diye!!
* İleride çok canlar yakacak! Çapkın oğlum! Kızlar peşinde koşacak! gibi sözlerden gerçekten nefret ediyorum.İleride bir kızımız olursa,ve nasıl başka 'çapkın erkek' tarafından incinmesin istiyorsam,bende oğlumuzu öyle yetiştirmek istiyorum,kadınlara saygı duyan,onları anlayan ,tüm insanlara saygı sevgi dolu bir çocuk olsun istiyorum,neden böyle sıfatlar bu kadar oturdu ,bu kadar yaftalanıyor anlayamıyorum.Ve kendim yapıyorsam da hemen düzeltmeye çalışıyorum kendimi.
* Pembe-mavi renk ayrımı yapmadan,gayet tüm renkleri giyen,giyebilen seven biri olsun.Bunlar belki çok küçük konular gibi gelebilir,ama kadın-erkek ayrımına bu yaşta başlarsak ileride istemediğimiz sonuçlar ortaya çıkıyor.

Sarp babası yönünden çok şanslı,mutfak konusunda becerikli(her zaman benim açımdan iyi olmasa da ) doğumumuza giren,Sarp'ın bakımı konusunda da her zaman ortak karar vererek bana yardımcı oluyor.Umarım Sarp büyüyünce o da eşine çocuklarına karşı iyi bir koca,iyi bir baba olur,ki benim bundan hiç şüphem olmasa da böyle olması için elimizden geleni yapacağız.

Tüm çocukların sevgi dolu büyüyeceği ailesi olması temennimle..
Fitnat.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder