9 Şubat 2016 Salı

6 Şubat dr.kontrolü.

Bugün çok işimiz var çook.
Önce dr.randevumuza yetişip,Sarp'ı görmeliyiz,oradan 26 yıllık arkadaş Seyhan'ın nikahı,oradan da ver elini Balıkesir.
30.haftamızda olmamız bunları yapmamıza engel mi? Tabi ki asla!
Sadece uçak yolculuklarımızı bitirdik ve artık kara yolu da bir yere gitmememiz lazım aslında.

Hazırlandık koşa koşa gittik doktora.
Veee başladık.
En korkulu iki adımdan;
1- tansiyon,nabız : ki son zamanlarda dr.kontrolüne ne zaman gelsek 125 atıyoruz :)
2-kilo : Ne çok az ne çok fazla almalıyız, ki kalan 10 haftamızda çizgimiz hızla ilerleyecek.

İlk adımı başarı ile atlatamadık.Yine,yeniden 125.Olmuyor,engel olamıyorum.Gidip tansiyon aleti alıp bir ay boyunca kontrol ettik,maksimum 90-95lerde gezdi.Yine yüksek ama hamilelikte kabul edilebilir.Çok sorun yaratır mı? Doğum anında sıkıntı olabilir diye endişeleniyorum.
2-Kilo konusunda gayet istikrarlı gidiyorum,insanlar bunu diyet olarak algılayabilirler ancak tamamen Sarp ve benim için.Şu ana kadar 4 kilo aldım ve 59 kiloyum (evet en kötü yanı tatil dönüşü ve yaz sonu olduğu için hali hazırda nur toğu gibi 5 kilo fazlalıkla hamileliğe başladım)
Benim için kilo her zaman takıntı konusu ama hamileliğe başlayınca anladım ki,hiç bir konuda mutsuz olmuyormuş ve sonuna kadar hamileliğim tadını çıkartıyormuşsun.Kiloya dikkat etme sebebim,hem nasıl olsa hamileyim her şeyi yiyebilirim diyip,Sarp'ı sağlıksız beslemek istemiyorum hem de hareket kısıtlamam olmasın istiyorum.30 haftalık olamama rağmen şuan çok rahat hareket ediyorum.Ödem şişlik yok,en azından şimdilik.Kış ayına denk gelmemin de ekstra avantajı var tabi...

Başladık Sarp'ı görmeye,pardon 30 haftadır olan rutinimiz gibi,görememeye.Yok kendini ısrar ve inatla göstermiyor,doktor az biraz dürttü,oda ne! Hali hazırda iki eli yüzünü kapatırken şimdi bir de ayağını koydu yüzünde.Çok utangaç.

Kontrol esnasında odaya birileri geldi,bir baktım,Eren,Ozan ve ablam sürpriz yapmışlar.çocuklar çok merak ediyordu ama şanslarına yine göstermedi kendini :(
Doktor ölçümleri anlatırken bana bir anda sıcak bastı,tansiyonum düştü ve bayılacak gibi oldum.İlk defa oluyordu..Çocuklarda olduğu için bir anda panik yaratmak istemedim ama sanki gittikçe kötüleşiyordum.
Neyse ki Lütfü Bey durumu hemen anladı ve benim yan dönmemi istedi.Özellikle 30.haftadan sonra sırt üstü yattığın zaman baskı oluyormuş ve -gerekli tıp terimlerini hatırlamam mümkün değil-annede bir fenalık hissi yaratabiliyormuş.Yan dönünce hemen geçti.

Sarp Beyler, 1.450g olmuş bile.Normali şuan 1.500g.olması gerekiyormuş,50g.ne önemi var? Dr.amcamız ve babamız açısından pek önemli olduğunu anladık.Ne çok iri ne de küçük bir bebek,ortalamada doğarmış böyle giderse.Anne neki oğlu ne olsun demi ama?
Boyu biraz babaya çekse fena da olmaz :)

Aaaa en önemli konuyu atladım,Sarp nihayet başaşağı dönmüş,nihayet diyorum çünkü geçen sefer makat pozisyonunda olduğu için çok korkmuştum.Neyse ki yola girmiş artık.Boynunda 1.5 tur kordonu dolanmıi şekilde durduğu için hala panik halim devam etmekte.Düşünmemeye çalışıyorum çünkü dr.kan akışının normal her şeyin yolunda olduğunu söyledi ama ana yüreği aklı bir türlü gitmiyor oradan.

Sonuç olarak,30.haftamızı da çok şükür sağlıklı sıhhatli atlattık.
Mart başında görüşmek üzere.
Fitnat


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder