12 Temmuz 2012 Perşembe

Uyuşukluk...

Diyarbakır'da uyuşukluk ve uyuzluk arasında gidip gelirken,uyuşukluğu internetten araştırayım dedim,iyi mi yaptım.Tabi ki hayır! 
Buyrun Vikipedi tanımını siz okuyun.

-Quote-
Uyuşukluk, bir hayvanda azaltılan fizyolojik faaliyetin bir durumudur, genellikle azaltılan bir vücut sıcaklığı ve metabolizmanın oranı olarak tanımlanır. Uyuşukluk içine giren hayvanlara sinek kuşlarıgibi küçük kuşlar, yarasalar gibi bazı küçük memeliler de dahildir. Gününün aktif geçen parçasında bu hayvanlar normal vücut sıcaklığı ve faaliyet düzeylerini sürdürürler ama günün bir kısmı esnasında (genellikle gece) vücut sıcaklığı enerjiyi korumak için düşürülür. Uyuşukluk durumu, çoğunlukla soğuk bir iklimde yaşamak için hayvanlara yardımcıdır. Tamias cinsi sincaplar, sıçrayan fareler, dağ sıçanı gibi bazı hayvanlarda kış süresince kış uykusunun bu durumuna girerler. Akciğerli balıklarda havuz dışında uyuşukluk durumuna girerler. Tenrekler ise uyuşukluk durumuna yaz esnasında eğer yiyecek seyrekse girerler (Madagaskar'da). Siyah ayılar, çoğunlukla kış uykusuna yatmasına rağmen gerçekten uyuşukluk durumuna girmezler. Onların vücut sıcaklıkları, solunum ve kalp atışıyla beraber düşürürken, uyuşukluk durumunda hayvanların çoğu gibi siyah ayılarda vücut sıcaklığını azaltmazlar.
-Unquote-


Nasıl???
Görünce şoke oldum,anlam veremedim :)
Gerçekten de burada resmen üstüme bir rehavet çöküyor.Ben ki atom karınca diye tabir edilen insan,yaşam sevincim gidiyor,kendimi 105 yaşında hissediyorum(o yaşa kadar yaşayabilir miyim acaba :P )


Neyse.Moral bozmak yok.
Genciz,enerji doluyuz,daha yapacak bir süüürüüü iş,bekleyen eğlenceler var.
Di mi ama?


Bol neşeli,kahkahalı günler olsun.
Fit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder