8 Ocak 2016 Cuma

Doğumda çocuk hakları...

Blogcuanne sayfasında,Dr.Elif Çakır'ın yazısını görünce çok mutlu oldum,sanki hislerime tercüman olmuştu,fırsat buldukça okuyorum bol bol ve en önemli kısmını da burala iliştiriyorum ki baktıkça hatırlayayım,doğumda da çoğunu uygulamaya çalışayım...

Yazının linki;
http://blogcuanne.com/2016/01/07/dogumda-cocuk-haklari/

Alıntı-
Peki şimdiki aklım olsa, (ülkemiz şartlarında çok zor olduğunun farkındayım ama) neler yapar, neleri sorgulardım:
  • Doktorumla doğumdan önce sadece teknik ayrıntıları konuşmakla yetinmez, onun ‘’bebek dostu doğum/sezaryen’’ kavramına nasıl baktığını da sorgulardım.
  • Gene doğumdan önce çocuk doktorum ve bebek hemşirem ile tanışırdım.
  • Çocuk doktoruma bebeğimin ilk muayenesinin ve tıbbi bakımının mümkünse ve bebeğimin sağlığı elveriyorsa benim göğsümde iken veya ilk emzirmeden sonra yapılmasını istediğimi iletirdim. Böylece bebeğim az önce koptuğu annesine hızla geri dönmüş olurdu. Ve başarılı bir emzirme için gerekli olan ve altın saat olarak adlandırılan, doğumdan sonraki ilk bir saatte emzirmeye başlamış olurdum.
  • Kadın doğum uzmanıma mümkünse benim veya bebeğimin sağlığı açısından akut, acil bir müdahalede bulunmaları söz konusu değilse bebeğin göbek bağının bir-iki dakikalık pulsasyon sonrası kesilmesini istediğimi söylerdim.  Böylece bebeğime daha çok kök hücre geçişi sağlanmış olur, yenidoğan sarılığı ve erken dönem kansızlığı görülme ihtimali azalmış olurdu.
  • Bebeğime benim bilgim ve onayım dışında mama, yalancı emzik verilmesini istemediğimi söylerdim. (Benim bebeğime verilmemişti çok şükür.)
  • Bebeğimin tıbbi gereklilik hali yoksa yıkanmasını istemediğimi belirtirdim. (Bizim oğlanın yıkanmadığını belirteyim.)
  • Ve eğer çocuk doktoru bir anne olmasaydım, bebeğime doğum sonrası yapılacak tıbbi girişimler hakkında (Vitamin K ve Hepatit B aşısının ilk dozu vb.) bilgilendirme alırdım. Bunların niye yapılması gerektiğini sorardım doktoruma.
Herkese istediği gibi bir doğum olsun...
Fitnat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder