26 Ocak 2016 Salı

Kullandığımız ilaçlar...

Hamilelik döneminde malum vücudun besin gereksinimleri artıyor ve hamilelik devam ettikçe almanız gereken vitamin çeşidi de artmış oluyor.
Hamile kalmayı planladığımızda hemen doktoruma başvurdum,yaptırmama gereken testler,almam gereken besinler/vitaminler gibi kafamda deli sorularla gittim.Test listesini elime tutuşturdu ve planladığım tarihten 3 ay öncesi folik asite başlamam konusunda bilgi verdi.

Peki günümüzde deli gibi adı geçen folik asit nedir?
Folik Asit ;
Kendisi B grunundan vitamin olup suda çözünüyor,doğal besinlerden alınabildiği gibi tablet şeklinde de takviye olarak alabiliyorsunuz.Bebeğin sinir ve beyin sistemi için çok gerekli.
Yeşil yapraklı sebzeler,yumurta,ceviz,badem,fındık,fıstık,mercimek,ıspanak gibi doğal yöntemlerden de alabilirsiniz.
Ben tablet olarak 3.ayı bitirene kadar aldım.
Annelerimiz içmemiş de ne olmuş? Valla bende sonuçlar ortada sizi bilemem tabi :)

3.ayın sonunda folik asiti bırakıp,Elevit kullanmaya başladım.Özellikle hamilelik döneminde B12 eksikliği için veriliyor ama ilacın içinde bir ben yokum,maşallah onu içtiğinizde tüm vitaminleri alıyorsunuz.Bana göre içmek çok mantıksız hatta gereksiz,ama zaten yeterinde kırmızı et yemediğimi düşünürsek mecburen içiyorum ilaçları da.

En son ocak ayında gittiğimde (24 haftalıktım sanırım) Calcium-sandoz verdi ki bu saatten sonra çocuğumun kalsiyuma çok ihtiyacı olacak.Bunu da doğal yollardan almayı teklif ettim tabi ki,ama yemedi.Bunu karşılamak üçün günde iki litre süt içmem lazımmış buda hoşgeldin anemi durumu olacağı için yine ilaçla yolumuza devam ediyoruz.

Son kontrolümüzde testleri yenilememizi istedi.Kan testi,idrar testi ve tabi kiii şeker taraması...
Ben tüm bilmişlik edamla şeker taraması yapılmasını istemediğimi,çünkü  aydır sıfır rafine şeker tükettiğimi,evet meyve sınırlarımı sonsuz aştığımı :) bal,tahin pekmez,hurma,gün kurusu kayısı tükettiğimi anlattım.Doktorum ikna oldu mu? Pek sayılmaz ama kararı bana bıraktı.
Şöyle bir anlaşma yaptık.
Açlık - tokluk kan şekerime baktırıp ona göre karar verecektik.
Açlık 74-tokluk 78 çıktı bu da bence şahane bir sonuç

Tabi buraya kadar güzel giden her şey hemoglabine takıldı.Aslında tahmin ettiğim kadar kötü bir sonu. gelmedi.Normalde olması gereken 11ken bende 10.9.Ama doktor yine de önlem olarak Ferrum içmemi istedi,buna da hayır demedim.

Şeker taraması yada sonraki aşama şeker yüklemesi Türkiyede biraz sıkıntılı bir durum,herkes ayrı bir kafadan yorum yapıyor.Ben doktorlar kadar tecrübem ve bilgim olmadığı için sürekli itiraz eden,kafasının dikine giden biri olmak istemediğim hamileliğim boyunca.Ama herkes yapıyor,her doktor öneriyor diye de kendimi kobay gibi kullanmak istemiyorum.Evet normalde tatlıyı çok seviyorum ki bir oturuşta kimsenin yapamadığını yaparak 3 snickersı nefessiz yutuyordum(özlediğim tek şey diyebilirim..snickers & filtre kahve) ama hamileliğimde yine bir fedakarlık göstererek :) tatlı yememeyi tercih ettim.Şeker taramasından sonra değerlerim yüksek çıkarsa doktorun vereceği diyeti ben aslında en başından beri yapmış oldum.Evet ben tatlı,çikolata vb.gibi şeyler sevebilirim hatta çok sevebilirim ama karnımdaki bebeğin bu kadar erken tanışmasına gerek yoktu bence.
Doğduktan sonra da kim ne derse desin,koruyabildiğim kadar korumaya çalışacağım,çünkü onun sağlığını düşünmek zorundayım.

Sen ne yaparsan yap o yine yiyecek,mantığını anlamıyorum.Tabi ki herkesin doğruları kendine ama eline verdiğimiz şeker,yediği çikolata,pasta,börek,çörek keşke faydalı olsa da bende 7/24 onlarla beslesem.Neyse dedim ya herkesin kendi doğruları.
Şimdilik bu kadar,6 şubatta dr.kontrolümüz var o zamana kadar esen kalın :)

Bu arada iki defa grip tehlikesi atlattım birinde baya baya grip oldum,ilaçsız zor oldu ama imkansız değilmiş.Hamileyken parol içilebileceğini söylüyorlar,doktorum dahil ama ben uyuz bir anneyim,o yüzden onuda reddettim.Her şey Sarp'ın sağlığı için.

İlaçsız günler dilerim.
Sevgiler,
Fitnat.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder