26 Ocak 2016 Salı

Malatya!

Malatya,malatyaaaa bulunmaz eşin diye bir şarkı vardı sanırım,birden onu yazmak geldi içimden :)
Türkiye'de gitmediğim çok az şehir kaldı sanırım,işim nedeniyle.
Malatya'da görmediklerim arasındaydı,bu hafta sonu seminer için bana Malatya yolları göründü.
23 Ocak cumartesi akşam 21.30 uçağı ile Ankara'ya oradan da Malatya'ya uçacakTIM.Havalimanına giderken plan şahaneydi.

Havalimanına vardığımda 35dk.rötar yazmışlar,bu demek oluyor ki benim hali hazırda transit sürem 30 dakika olduğu için şimdiden Ankara-Malatya uçağını kaçırmıştım.İlk önce gayet rahat bir şekilde kontrolden geçtim,nolcak canım ben gideyim Ankara'ya nasıl olsa bağlantılı uçuş beni uçurmak zorundalar gibi bir havaya girdim.
Sonrasında bir tırsma başladı,ya uçamazsam? Benim için çok problem değil,Ankaraya gider en fazla iptal olursa,bizim Ankara bebelerini görmeye giderim,nasıl da şahane bir plan olurdu değil mi?
Ama bir de işin içinde Sarp olunca insanın şimdiden enine boyuna düşünmesi gerekiyormuş.
Hadi bakalım koştur koştur güvenlikten geri dönüp,bankoya,oradan THY ofisine.Adamlar gayet rahat bir şekilde,bizde sizi bekliyorduk,alternatifleri sayalım hemen size.
Ya yarın bu saatteki uçuşa aktaralım (bu demek oluyor ki evime geri döneceğim ve Pazar günü semineri kaçıracağım,sırf zevk olsun diye de Pazar akşam Malatyaya uçayım :)) ya da İstanbul aktarmalı uçuralım (bu demek oluyor ki ,bir kaç saat İstanbul'da misafirimiz olacaksınız)
El mecbur İstanbul seçeceğini kabul ettim.
21.45 'te uçağın kalkması bekleniyordu.41J koltuk numaramı görünce ben dumur oldum beni neler bekliyordu acaba.
Uçağa bindik,500 kişilik kocaman bir uçak,biraz uçakta bekledikten sonra kalktık ama ne kalkış,daha 20 dakika geçmeden gelsin türbülanslar.Yıllardır uçarım bu kadar kötü bir yolculuk geçirdiğimi hatırlamıyorum.

O kadar sert düşüşler yaşadık ki,yanımda ki kız hüngür kıyamet ağlarken,sol yanımdaki amca da beni sakinleştirmeye çalıştı.Halbuki,o konuşmaya başlayana kadar ben gayet sakin ve rahattım,ki çok rüzgar vardı zaten uçuşun kötü olacağı belliydi.
İçeriden yükselen çığlık seslerinden sonra bende de bir stres olmaya başladı.Sarp olması gerekenden fazla hareketliydi ve sanki kasılıyordu,bende korkmaya başladım,karşılıklı olarak birbirimizi strese soktuk muhtemelen.

Kaç saat geçti hatırlamıyorum,sadece pilotun anonsunu duydum.Hava koşulları nedeniyle şuan piste inemiyoruz,Marmara denizinin üzerinde yarım saat kadar dolaşacağız,amca sanki bizi tura çıkarmış edasıyla konuşunca gülsem mi ağlasam mı bilemedim.
Yeni bir panik başladı bende.Geçen haftalarda arkadaşlarda aynı manzara ve konuşmalar olmuş,İstanbula inemeden geri dönmüşlerdi.Yeterince gerildim zaten,bir de geri dönmeye göze alamadım.
Neyse ki uzun süren çabalar sonunda piste indik.Saat 01.00.
oradan koştur koştur tekrar THY ofisine,7 kişi için otel ayarlayacaklarını,sabah 4'te geri alacaklarını söylediklerinde evet gerçekten kadının boğazına yapışmak geldi içimden.Nitekim Novotele gittiğimizde saat 01.30,ve biz 04.00 te geri dönecektik.
Adamlara servis istemediğimi kendi imkanlarımla gideceğimi söyledim.
Uçağım 06.30'daysa 5'te çıkmam yeterli olacaktı.
Odaya girip,bir iki saat uyuduktan sonra,aşağıya indiğimde THY'nin servisi gördüm,hemen atladım.
O zaman dış hatlarda bırakacağını bilmiyordum :)
Hoooop havaimanı dış hatlardayız,ordan koştur koştur iç hatlara ve en nihayet uçağa.
06.30 'da uçuş için hazırdık.
Offf yukarıya bakınca ben baya baya uzun yazmışım :)

Nihayet Malatya'ya vardım,kar buz ,hava soğuk her şey şahane...
Sabah kahvaltıdan sonra bir saat şöyle bir Malatyayı dolaştık,yani şööyle bir geçtik desek daha iyi.
Ama tabi ki,kuruyemişçilere uğramadan olmazdı.
Resmen gözüm döndü.
Kuru kayısılar,yaban mersini,kuru dut,nar lokumu,meyve kuruları,atom,kuru üzüm,hurma vs.vs.
O kadar çok ikram ediyorlar ki ,satın almanıza gerek kalmıyor :)

Emin olun,görüntüleri kadar tadları da şahane :)
Bir de kargo hizmetleri de var,alo diyorsunuz iki gün sonra kapınızda,benden söylemedi..

P.S : Uçuş maceraları bir süreliğine sonlandı.
Eylülden sonra yeni maceralarda görüşmek üzere...