22 Mart 2016 Salı

Medhouse doğum eğitimi...

Hamileliğimin başından beri istediğim bir şeydi,şu doğum eğitimi işine girebilmek.
Ama bugün yarın derken,bir türlü zaman yaratıp gidemedik.Şu sıralar en çok söylediğim söz,her işte bir hayır vardır cümlesi.Doktorumuzu değiştirince,Burak Beyin böyle bir hizmeti olduğunu öğrendik.Vildan Ebe,haftanın bir günü,eşlere doğum eğitimi veriyormuş.Biz de yazdırdık adımızı Talatla gittik eğitime.

Etrafta gebeler görünce insan bir tuhaf oluyor;
* Acaba ka. haftalık?
* İlk çocuğumu?
* Kaç kilo almıştır ki???

gibi milyonlarca soru oluşuyor ister istemez.Sandvicler,meyveler hazır bir şekilde başladık eğitime.8 aydır kafamda biriktirdiğim bütün soruların cevapları bir bir gelmeye başladı.Doğum nasıl oluşuyor,kaslarımız hangileri ve ne işe yarıyor,sancı nedir,doğum ağrılı mı olmak zorunda, neden normal doğum,anne bebek dostu sezeryan nedir gibi bir sürü soruma cevap buldum.

20.haftadan sonra başlanabilecek gebe egzersizleri (ben 35.haftada gittiğim için diğerleri bana göre bir tık daha avantajlıydı ama olsun napalım,bizde çok çalışıp arayı kapatırız :)

Plates topuyla hareketler gösterdi,eşlerin doğumda nasıl aktif rol alabileceğini anlattı.
En büyük korkularım olan epidural ve epizyotomi ile ilgili bilgi verdi.
Epidurali istediğim zaman taktırabileceğimi,epizyotominin ise rutin olarak herkese uygulanmak zorunda olmadığını anlatınca içim daha da rahat etti.

Bebeğimi direk kucağıma verecekler miydi,ten tene temas yapabilecek miydik,ona da evet dediler.Bebeğimizin kordonu malum 1.5 tur şeklinde boynunda,ve o çok rahat heralde ki hala çıkartmıyor,olsun o da sorun değildi onlar için.

Sancı geldiğinde hemen hastaneye gitmek yerine evde vakit geçirmek daha iyiymiş.Duş almak,merdiven inip çıkmak,plates topunda zıplamak,müzik dinlemek,evde ne kadar fazla zaman o kadar huzur.
Sadece su geldiğinde acele etmek gerekirmiş.

Sürekli bir bilinmezlik,tam dr.u hallettik derken,ebe benim doğurmak istediğim Çınarlı'dan çok memnun olmadıklarını,her katta hemşirelerin her zaman bulunmadıklarını,asansörlerin iyi olmadığından bahsetti.Beni bunlardan ziyade her zaman doğum yaptırmadıkları bir hastaneye gitmek çok rahatlatıcı gelmedi.Sonuçta ben onlardan önce gideceğim muhtemelen hastaneye ve alo dediklerinde bana yardımcı olabilecek tanıdık birilerinin olması çok önemli.

Şuan Kent ve Egepol var gündemde.Malum babanemden dolayı Egepolü asla düşünmedim,ve bana Egepol nedense hiç hastane gibi gelmedi.Kentte o kadar pahalı ki,doktora bu kadar para veriyorken hastaneye de bir o kadar para vermek bizi zorlayacak.
Şuan özel sigorta yaptırmadığıma çok ama çok pişman oldum.Biz hesapladığımızda sigortalı yada sigortasız çok fark yaratmıyordu ama şimdi ise benim için yaratıyor.
Kafamda deli sorular...ve bitmiyor,bitmiyor.

Tek istediğim,Sarp istediği zaman,ikimiz için de sağlıklı ve güzel bir doğum olması,tabi ki gönlüm her zaman normal doğumdan yana.

Bir de Berille Meltem hastaneye yalnız gittiklerinde (kocaları ile) çok şaşırmıştım onlara,deli misiniz diz diye de bol bol söylenmiştim.Malum ben kan aldırmaya bile bir ordu eşliğinde gidiyorum :)
Şimdi gel gör ki ebe de aynısını söyledi,sülalenizi toplamayın buraya diye.E bizde anne,kaynana,abla,babalar hepsi 4 gözle bekliyor ve sırada.Birine gel desen öteki küser,ötekine gel desen diğeri alınır.
Ben de daha tam olsunlar mı olmasınlar mı karar veremedim.Talat harici bir de ablam olsun istiyorum ama anneme de kıyamıyorum.E anneyi al kaynananı alma olmaz.En iyisi evde doğurayım ben :)

Bakalım Sarp beyler ne zaman,ne şekilde isteyecekler en önemli ol.
Sağlıkla gel oğlum,sayılı günlerimiz kaldı kavuşmamıza.
Seviyorum seni çok çok.
Annen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder